KUNDE: Manta5
PROSJEKT: Lanseringskampanje
TIDSPUNKT: Sommeren 2022
Norgeslansering av Manta5 hydrofoilsykkel
Vi er stolte over å ha samarbeidet med Manta5 i den spektakulære norgeslanseringen av hydrofoilsykkelen XE-1, som sykles på vann. Vårt oppdrag var å utarbeide et konsept og strategi for lanseringen som skulle sikre maksimal eksponering. Og hva gjorde vi? Jo, vi arrangerte verdens første sykkelrace på vann!
Vi utarbeidet en PR-drevet strategi som inkluderte omfattende mediedekning, engasjerende innhold i sosiale medier, målrettet annonsering og samarbeid med influencere. Som en del av oppdraget var vi også ansvarlige for å koordinere hele gjennomføringen fra start til slutt.
For å oppnå ønsket effekt for Manta5 og deres hydrofoilsykkel XE-1, tok vi et valg om å plassere dem midt i rampelyset på Oslos mest travle områder om sommeren – Aker Brygge. Valget var basert på markedsanalyse og en grundig forståelse av målgruppen. Merkevarens tilstedeværelse på Aker Brygge skapte ikke bare nysgjerrighet, men også betydelig interesse og samtaler rundt merkevaren, i tillegg til en mengde delinger i sosiale medier.
Gjennom vår strategi bidro vi også til å bygge opp Manta5s digitale tilstedeværelse i Norge og er stolte av å kunne vise til solide tall når det gjelder både rekkevidde, engasjement og vekst av følgere. Dette er et klart bevis på at innholdet og budskapet resonerte godt med målgruppen.
Lanseringskampanjen ga oss også betydelig presseomtale, hvor God Morgen Norge ga verdifull oppmerksomhet gjennom en introduksjon av Manta5 og en 8-minutters direktesending der programlederne selv fikk oppleve gleden av å tråkke pedalene på vann. Dette skapte interesse blant seere over hele landet.
Vi ser frem til å fortsette å skape spennende og minneverdige kampanjer for våre kunder. Hvis du ønsker å få din merkevare til å skinne og oppnå lignende suksess, ta kontakt med oss! Vi er eksperter på å sette ditt produkt eller tjeneste i rampelyset og sikre at det får den oppmerksomheten det fortjener.