Fra start-up utfordringer til helhetlig vekstpartner
Introduksjon
Mitt Spor, et relativt ungt selskap under Telenor, er utvikleren bak en GPS-sporer og aktivitetsmåler spesialdesignet for hunder. Som et typisk start-up-prosjekt var Mitt Spor under press for å oppnå raske resultater, både for å tilfredsstille investorer og for å sikre sin plass i markedet. De trengte derfor en markedsføringspartner som kunne hjelpe dem med å etablere en solid kommunikasjonsstrategi, finpusse deres value proposition, og sikre at de traff riktig målgruppe. Viktigst av alt, de ønsket en fleksibel vekstpartner som kunne snu seg raskt og tilpasse seg markedets behov – en motor for både strategisk og operativ gjennomføring.
Tjenesteområde og Tilnærming
Mitt Spor hadde behov for en helhetlig markedsføringspartner som ikke bare kunne hjelpe dem med å utforme strategien, men også være hands-on i den daglige gjennomføringen. Vi startet med å utvikle en merkevarestrategi og kommunikasjonskonsept som tydelig formidlet verdien av produktet til hundeeiere. For å maksimere rekkevidden og effektiviteten av kampanjene, bistod vi også med annonsering, design, nyhetsbrevutforming, og standaktiviteter på events.
Samtidig hjalp vi Mitt Spor med å teste og kartlegge ulike kanaler og målgrupper for å finne de mest konverteringsvennlige. Gjennom løpende samarbeid ble vi ikke bare en ekstern partner, men oppfattet som deres egen interne markedsføringsavdeling, hvor hyppige samtaler og tett oppfølging har vært essensielt for å sikre en agil tilnærming.
Kvalitative Resultater
Samarbeidet har resultert i en overgang fra en taktisk, test- og justeringsbasert tilnærming til en mer overordnet og strategisk markedsplan. Mitt Spor har oppnådd positive resultater på kostnad per anskaffelse (CPA) og har funnet de mest effektive kanalene og målgruppene for videre konvertering. Nå som de første salgsmålene er nådd, har fokuset gradvis beveget seg fra å skape raske, taktiske endringer til mer langsiktig vekst og kreativ utvikling.
«Vi ser etter en partner som kan «bygge motoren på flyet mens vi flyr», og det har vi virkelig fått i Concept, vår eksterne marketingavdeling,» sier kunden.